Super Friends Giveaway by Aina, Afiqa & E

Assalammualaikum.


Owner ajak join GA dia. akibat terlalu terharu. jom kita join GA ni secara berjemaah.

 

owner tak suruh buat banner pape. aku yang mengada nak create banner simple. sukati aku kan kan
okey, itu hanyalah mukadimah. now, let's proceed. kita tunjuk gambar kawan kawan kita boleh tak ? ngeh ngeh.

 

Apa yang diharapkan dalam persahabatan ?

Khalifah Abdul Malik bin Marwan ada menyatakan :

Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat  

Aku harap kawan kawan mempunyai akhlak dan adab dalam membimbing aku ke jalan yang sepatutnya. merendah diri dan tidak pernah mendabik dada atas keistimewaan, kekayaan atau kesempurnaan yang dimiliki. mudah memaafkan apabila aku terlalu menyakitkan dan bersikap adil ketika mempunyai kuasa. 
 
Baguskan ada kawan ?

Apa itu kawan ? kawan merupakan adik beradik rapat kepada teman, sahabat, member dan buddyz. okey, ini bukan punchline. tak perlu gelak. k tak lawak. 
 
Kawan buat aku rasa hebat. 
 kawan yang buat aku bersemangat. 
kawan jugak buat aku rasa kuat.
kawan ajar aku apa itu kesetiaan
kawan menghiburkan aku saat aku kesepian
kawan memujuk aku saat aku kesedihan

Baguskan ada kawan ?

Walaupun kadang kadang.. 
kau menangis angkara kawan sendiri. 
kau menyampah dengan kawan sendiri.
kau meluat tengok kegedikan kawan sendiri
kau marah bila dihina kawan sendiri
kau geram tengok perangai kawan sendiri. 
kawan buat korang macam sampah.
kawan buat korang rasa susah hati.
kawan buat korang seperti tak wujud.

tapi..

dah nama pon kawan.
apa yang dorang cakap,
apa yang dorang buat,
kita senang nak maafkan.





Beremosi pula bila menaip this entry. HAHA. k tak lawak.
aku taip entry ni. macam aku takde exam je. haishh. takpe take your time ira. puiii. wish me luck. 

kbai. Assalammualaikum.

tag : 
http://youraremine.blogspot.com/
http://blogrinala.blogspot.com/
Nota kaki : Banyak banyak benda yang paling berharga ialah kawan.



♥ Terima Kasih Sudi Baca..Feel free to Drop Your Comment ♥

2 comments:

Afiqah Adzan said...

Good Luck ^^ btw , nice entry

AINA ZAIRULNIZAM said...

Please click my link to check you win my GA or not. Okay? :D
http://sirambotmaggi.blogspot.com/2013/12/the-winner-of-superfriends-giveaway-by.html