Cuti-cuti nak buat apa ?

Assalammualaikum !
 salam semanis strawberry xD

Tadi online..
sambil baca entry blog orang bercerita pasal experience bekerja..
baca status2 FB yang mostly pasal..
"penatnya baru balik kerja, tak sabar nak tunggu 1st salary "

 membuatkan aku teringin pula nak bekerja..

Adik aku tanya..
"kak, cuti2 ni kau taknak keje ke ?"
dengan penuh semangat dan keyakinan yang jitu..

eh, tapi a bit tak yakin xD
aku cakap.. 
"emm, taknak !"

Kenapa ? 

aku lebih suka duduk rumah !
yeahhh ! jawapan aku yang berjaya buatkan ramai orang terdiam..
dan terus menganggap aku seorang budak yang baik xD
dan sememangnya aku budak baik !
*basuh periuk jemur sendiri xD

ada jugak yang tanya aku..
" tak bosan ke ? "
jawapan aku !
" takk ! seronok jee.. sebab nanti bila dah belajar takde peluang lagi nak merasa rilex macam nie xD"

 bukannya taknak cari experience bekerja..
tapi ada banyak hal yang membantutkan aku untuk keluar cari rezeki + berdikari sendiri :)

kan best duduk rumah..
bolehlah ambik peluang menggedik mengada dengan mak ayah :p



Bebas, bebas, bebas !





An apple a day keeps the skin doctor away ! idiom masa form 1 xD
jom menyihatkan kulit ! Sini :)





 

♥ Terima Kasih Sudi Baca..Feel free to Drop Your Comment ♥

6 comments:

Aqilah Wahid said...

budak baiikk. dok rumah je la.. jaga syipaa. :))

Halimaton Saadiah said...

kebetulan same pulak :D

Cikgu Fikri said...

sama!!!!!!!1 fiq cuti2 pun xkeje..duk umah1 blogging! huhu :)

Cikgu Fikri said...

el, lupa plak nk ckp, btw fiq pun mmg nantikan kemunculan drama dr novel siti rosmizah..huhu :)

Sya Chot .. said...

yeahh sama la ngn sya..hbs jer konvo buln 9,buln 2 nk msk degree,duk umah goyang kaki..hahaha time dah smbng nanti,tak de masa nk rehat2..manfaatkan masa yang ada dengan rehat2 yer..hehehe

Iyraa Cariyno said...

anda di tag

http://iyraacariyno.blogspot.com/2013/01/segmen-who-is-lucky-one-by-hanna-kk.html