Taknak la macam ini ! Taknak ! :')

Assalammualaikum !


Tak semestinya orang yang kita sangka baik itu jahat,
dan tak semestinya orang yang kita sangka jahat itu baik !

paham ke tak ek ? aku pon terpaksa baca berkali kali nak bagi paham, :P
bak kata pepatah " jangan disangka air yang tenang itu takde buaya "

eh, sebelum tuhhh....apa khabar iman korang ?
meningkat or sebaliknya ?? tepuk dada tanya iman ! ;)

kadang kadang orang yang kita anggap baik sangat2....
rupanya hanya Allah je yang tau apa niat sebenar dia dalam hati itu..

aku rasa tak perlulah kita nak benci, menyampah ke ape2 rasa dengki iri hati tuhh..
buang masa and buat penat hati korang je nak rasa macam tuhh..
please lahhh....timbulkan rasa kesian sikit dekat hati tuhh..


selalunya macam nielahh kannn...
tapi kenalah beringat...

korang gembira dan bahagia di atas susahnya orang lain...
korang dapat setimpalnya di akhirat kelak..

dan aku rasa..........

Manusia sebenarnya lebih kenal orang lain dari diri sendiri oleh sebab itu mereka lebih nampak kecacatan orang berbanding dari kecacatan sendiri..

inilah lumrah hidup kannn.......
salah sendiri memang kita susah nak nampak,
salah orang memang senang je nampak...
dan.....
masyaAllah,janganlah jadikan salah orang itu sebagai tempat kita membanyakkan dosa..


takde cara lain kita nak ubat hati ini....
melainkan nie je caranye...

 

last but not least !

Jadilah orang yang senang melihat kesenangan orang lain !

that's all  !
syukran ! ;)
apa yang kurang itu datang dari aku,
dan segala kelebihan, kehebatan, kekuasaan dari Allah s.w.t..

jadilah hamba Allah yang tau bersyukur atas nikmatnya... 
bukannya hamba Allah yang hanya menumpang atas nikmatnya tapi...
"alhamdulillah " jarang kita tuturkan :')
p/s : peringatan untuk diri jugak :')

♥ Terima Kasih Sudi Baca..Feel free to Drop Your Comment ♥

2 comments:

Story About Me said...

waa... iera bagi ceramah lah.. hehe .. but pape pun good entry... memang terbaikk arh.. !!! ;)

Norashiqin Kamaruzaman said...

WASSALAM =) HEHE biasalah tu kadang2 bila org lebih skit rase jeles...huhu tak salah asal jgn terlampau sgt, tapi jgn lah sampai busuk hati nak jatuhkan org tu....ish2...nauzubillah..=)