1st SPECIAL GIVEAWAY CONTEST by Qaleshya Umairah



Assalammualaikum !



nak join GA yang ni pulak !
nak join ? klik banner !

HOHO malu nak cerita pasal ni lahai ! plus tengok kisah + cerita + story mory mereka mereka yang 
teramatlah sweet ! Auwwww...
Lagilahh ira malu nak share..sharing is caring ! rite ? *HOHO xde kene mengene ~

Before that,izinkan ira menggunakan kata ganti diri 'aku' agar senang nak bercerita...ececehh. :P

Siapa pemilik, pengambil, pelengkap dan pencuri tulang rusuk aku ??? :')Wahai pemilik tulang rusukku !
Aku akan sentiasa menunggu..
Walaupun aku tidak pernah tahu siapa kamu ! :') 

Kami tak sweet ! kami cool je...HOHO
and...he is totally not sweet, romantic, and whatever ! 

Aku nak mengaku bahawasanya aku teramatlah jahat ! why ?
Dia bukanlah taste aku ! hahak.
Plus, aku teramat amat amat sangat benci dekat dia.
Kiranya,aku kenal dia daripada kawan..
Aku anggap dia jahat and suka mainkan perasaan manusia yang bergelar perempuan !

Then, one fine day ! melalui FB dia add aku..
" lahai ! mamat ni nak ape ! "
HOHO, tapi aku bukan jahat sangat tak nak approve.
After a few days, dia tegur aku...
" eh,apa tegur tegur ni ! " *elelehh,jual mahal ke ??

Tak lama tuu.. dia ajak couple...
"eh, ko gile ape ! dah la aku benci ko !" 
Aku tolak lahhh...tak kenal kot ! 
Then, dia ajak buat deal ! kalau dia dapat tau siapa aku..aku kena terima dia !
" eleh, dia bukan kenal aku pon...lek lahh ira ! "

Erk ? dia teka betullahhh...aku pon TERPAKSA jadi couple dia..
ok fine ! aku tak suka kauu ! perangai jahat aku dah keluar... HOHO
aku akan mintak putus cepat cepat and tinggalkan kauu...

Aku layan dia macam kawan kawan aku juga... why ?
aku benci dia !!!
sengal, woi, gila aku main cakap je dekat dia and tak peduli langsung perasaan dia..
Lantak dia lahh !

But....
one day.. dia tegur aku.. dia tak marah marah tapi menegur...

" Nape layan abang macam layan kawan jugak ?? bukan marah, tapi tak manis kan.."
" Erk ? sorry...."
" Tak nak sorry..nak maaf ! " *lahai...gedik !


" Awak tak nak marah saya ke ? saya cari pasal tadi..."
" Tak pe.. semua orang buat silap..esok esok jangan buat lagi tauuu "

"Kita tak suka awak !"
"Takpe...lama lama nanti awak mesti suka saya"

" Kalau sayang dah jumpa orang lebih baik dari abang and yakin boleh buat sayang happy..
abang takkan teragak agak nak lepaskan awak "

" Dah solat ?? " *baru masuk waktu solat !
" Err...lom ! "
" Huh...pentingkan online daripada solat kan ! Jangan mesej lagi..."

Start daripada itula aku mula suka dekat dia...
Alhamdulillah... dia terima teguran dan cuba ubah kalau ada benda aku tak suka perangai dia..

"Mok ! rindu awak...."
"Luahkan rasa rindu kita dalam sujud kita masing-masing ok sayang ?"

" Errr...nape suka sms saya time saya tengah mimpi mimpi ? "
" Sebab masa tu laa abang nak sweet sweet dengan sayang "

"InsyaAllah... satu hari nanti abang akan jadi imam....dan awak makmum saya !"

" Nak nangislaa... "
" Boleh... tapi jangan nangis sebab lelaki..kecuali dia husband awak "

" Saya sayang awak ! "
" Letakkan Allah sebagai yang teratas...Family yang terpenting...Kawan as your priority..
Barulahh awak boleh fikir pasal abang "

" Boleh saya percaya dekat awak... ? "
" Percaya dekat abang 50 k...mesti ada perasaan was was tuu sebab syaitan ada je.. "

"Teringin nak tengok awak nangis..."
"Masa akad nikah nanti...tengok puas puas"
"Err....nape ?"
"Bersyukur... dapat jadi seorang suami" :')

Besides...
Alhamdulillah... dia selalu mengingatkan aku tentang solat dan maruah diri..
Thanks to you....




La tahzan...
Jodoh.... InsyaAllah, Dia akan mempertemukan kita dengan si dia..si pelengkap tulang rusuk !
kerana Allah telah menjanjikan....

" Wanita yang baik.. hanya untuk lelaki yang baik sahaja "
Sapela yang tak nak macam ni kan...sangat sweet ! :')


Andai dia jodoh ira... ira bersyukur..
andai bukan jodoh ira... ira pasrah dan redha...
kerana ira tau Allah telah merancangkan sesuatu untuk ira :')


~ Nothing special ~ Just share it ~
Ingin saya tegaskan....kami tak sweet cuma cool je ! HOHO ececehhh
Walaupun malu ! hihi... but saya happy kini !  ♥ ツ 
Thanks and sekian ! :)


♥ Terima Kasih Sudi Baca..Feel free to Drop Your Comment ♥

No comments: